Cu nume de cod intern E9, modelul 3.0 CSL a fost dezvoltat pe platforma BMW New Six CS, sub forma unui coupe produs de Karman pentru BMW, între anii 1968-1975. La lansare, modelul botezat 2800 CS dispunea de un motor M30 de 2,8 litri care producea 170 CP.
În anii ce au urmat, interesul BMW pentru gama CS s-a amplificat, astfel că în nomenclatura modelelor a fost adăugată litera L – de la cuvântul german „leicht”, care se traduce prin „uşor”.
Astfel, inclinaţia bavarezilor spre producerea de maşini mai rapide, mai puternice şi mai uşoare devenea evidentă. Iar pentru a le diferenţia de modelele inferioare ca performanţă, aceste maşini erau vândute cu elemente de caroserie care aminteau de primele Batmobile: un eleron mare amplasat pe portbagaj, unul subtil pe plafon şi spoiler proeminente pe faţă. Mai mult, jantele de 14 inci sunt originale, şi provin de la un model BMW Alpina.
Aşa ajungem la modelul deţinut de Ron Perry, un BMW 3.0 CSL din 1974, despre care cei de la Stance Works au fost curioşi să afle mai multe lucruri. Modelul a fost păstrat impecabil lucru uşor de observat la o primă vedere aruncată asupra caroseriei. Capota şi portierele sunt realizate din aluminiu, iar maşina păstrează nunaţa originală de argintiu cu care a ieşit pe poarta fabricii.
Dacă la exterior lucrurile au fost mai roz, în ceea ce priveşte partea tehnică modificările de restaurare au fost mai ample. Suspensia şi motorul au avut nevoie de lucrări serioase de reabilitare, majoritatea pieselor necesitând înlocuire. Nici interiorul nu a scăpat nefinisat, însă Ron a păstrat cu exactitate aspecul stock al maşinii, pe care abia acum o consideră completă.
Vouă cum vi se pare maşina?